Ana içeriğe atla

Bir Kedi Fare Kovalamacası: Cinayet Süsü

CİNAYET SÜSÜ FİLMİNE DAİR




İMDB PUANI: 7,3
Yönetmen: Ali Atay
Senarist: Ali Atay, Feyyaz Yiğit Çakmak, Aziz Kedi
Oyuncular: Uğur Yücel, Cengiz Bozkurt, Binnur  Kaya, Feyyaz Yiğit Çakmak, Mert Denizmen, Mehmet Özgür
Tür: Polisiye/Komedi
Vizyon Tarihi: 25 Ekim 2019
Süre:1 saat 54 dakika

Türk Sinemasının Tarantino'su: Ali Atay

Ali Atay’ın üçüncü uzun metraj filmi Cinayet Süsü, seri cinayetler işleyen bir katilin peşindeki cinayet bürosu ekibinin macerasını anlatıyor. Beceriksizliği ve iş bilmezliği ile işlenen cinayetlere her anlamda uzak bir cinayet büro ekibinin maceraları eğlence ve heyecanın dozu düşürülmeden verilmiş. Ülkemizin her anlamda uzak olduğu seri katil-seri cinayet meselesi komedi unsurları ile absürt bir havada sunulmuş.  Müzikleri(Barış Manço'yu anmadan olmazdı! Dönence şarkısıyla filme gizemli bir hava katmış.), oyunculukları, senaryosu, sinemasal yönü, kurgusu, görüntü yönetmenliği ile son dönemlerin en iyi komedi filmlerinden biri.

Feyyaz Yiğit’in ve Cengiz Bozkurt’un canlandırdığı karakterler komedi yükünü sırtlamışlar. Durum komedisi üzerine yoğunlaşan, içinde polisiye unsurların da yer alması ile yer yer gerilimli bir komedi filmi karşımızdaki. Feyyaz Yiğit geleceğin hatta şimdinin önemli komedi oyuncuları arasına girdi. Jest ve mimikleri ile canlandırdığı karakteri adeta yaşıyor. Feyyaz Yiğit'in canladırdığı ekibe sonradan dahil olan Dizdar Koşu karakteri, replikleriyle gerçekten boş sözler sarf eden bir suç uzmanı... Dizdar'ın sahip olduğu mesleki tecrübeyi nerede edinmiş olduğu merak konusu. Başkomiser Emin (Uğur Yücel)ona "bey" diye hitap ediyor ve Dizdar'ın ekibe katılmasını isteyen emniyet müdürü de onu basın açıklaması yapması için milyonların karşısına çıkarabiliyor. Hâl böyleyken ne dediğini bilmeyen, davranışlarını kontrol edemeyen bir insana neden böyle taltifte bulunuluyor? Anlamak güç... Burada toplumsal bir eleştiri söz konusu. Dizdar karakteri  bir sistem yergisi.


Komedi Sinemamız Can Çekişmiyor!

Filmin yan hikayeleri asıl hikayeyi beslemiş. Binnur Kaya'nın hayat verdiği eşinden ayrılmış ve çocuğuyla beraber yaşayan Komiser Asuman  başlı başına ayrı bir hikayesi olan  ve apayrı bir filmin başrolü olabilecek bir karakter derinliğinde. Komiser Salih (Cengiz Bozkurt) gülmekten kırıp geçiren her durumdan fazlasıyla şikayetçi ve uyku sorunu olan bir karakterken Komiser Alaaddin (Mert Denizmen) ise boş ve yersiz konuşmalarıyla ekibe yaka silktiren biraz patavatsız bir rolle karşımızda.

Finali ile filmin sağlam bir temele oturduğu aşikâr. Günümüz komedi filmlerinin üç beş gömlek üstünde olan Cinayet Süsü, sosyal mesaj verme kaygısıyla da didaktik bir rotaya kaymış. Toplumun sancıyan yanlarını göstermek tabii ki sanatın ve sanatçıların tali görevlerinden biri. Ülkemizdeki sivil toplum kuruluşlarının hiçbir işe yaramadığı düşünülürse bu iş de sanatçılara kalıyor maalesef. Lâkin hayatın her alanında sembolik de olsa sanatla direnme, sosyal konulara parmak basma, hak arama, vb. mevzular varken sinemada da bunların üzerine gidilmesi "Finali kamu spotuna bağlamışlar." tepkisini boşa çıkarıyor . Yol Arkadaşım 1'de insanların doğaya verdiği zararlar nedeniyle yaşam koşulları olumsuz etkilenen fok balıkları için eylem yapılması. Recep İvedik 4'te  mahalle içlerinde çocukların oyun oynayacak alanlarının kalmaması üzerine Recep'in inşaat şirketleriyle girdiği mücadele... Bu örnekleri çoğaltmak mümkünken en nitelikli işlerden en düşük profilli işlere kadar sinemada hatta sanatın her dalında toplumsal sorunlara değiniliyor.

Recep İvedik'in gişeyi adeta abluka altına aldığı şu günlerde Cinayet Süsü ile sinemanın büyülü dünyasını bizlere hatırlatan Ali Atay'a çok teşekkürler. İyi ki varsın Ali Atay!

Fragman:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Bilimkurgu Dizisi: Hile

İMDB PUANI: 9 Yönetmen-Senarist:  Taha Ulukaya Oyuncular:  Taha Ulukaya, Andaç Ulukaya,Cem Asan,Neslihan Ulusoy,Çiğdem Aysu,Sezer Soykök,Taner Şahin, Murat Şen, Yunus Taha Karaslan, Şebnem Erdener, Ebru Sarıtaş, Janberd Ceyhan, Melis Uzer, Selçuk Danışmaz Tür:  Aksiyon/Bilimkurgu/Dram Süre:  20 dakika Sezon:  3 TÜRK BİLİMKURGU DİZİSİ HİLE Eğer bir hedefiniz varsa bahaneniz yoktur. Oyunu kuralına göre oynadığınızda hayatta kalabilmeniz mümkün mü? Ya da hile yaparak kazanmak… Hangisi daha onurlu? Sanırım kurallara uyduğunuzda eğer ki güçsüzseniz muhtemeldir ki kaybedeceksiniz. Çünkü oyunun sahibi kötüler. Bir zamanlar futbolumuzda “şerefli mağlubiyet”ler dönemi vardı. Güçsüzsündür ama kurala uyarsın, oyunu çirkinleştirmezsin ve kaybedersin. Olması gereken de bu gibi. Bu yolda yüründüğünüzde iyi bir sistem sahibiyseniz bir gün kazanabilir ve de galibiyetleri gelenek haline getirebilirsiniz. Tabii oyunu da ele geçirmek şartıyla. Bir...

Gassâl Dizisi Hakkında

IMDb Puanı:8,4 "Kimsenin mutsuzluğunu küçük görme. Kendi acını da büyük sanma."  Ölüm karşısında elimiz kolumuz bağlı Gassal, adını anmaktan imtina ettiğimiz "ölüm"e yakından bir bakış hikayesi.  Ölünce beni kim yıkayacak sorusunun merkezinde olduğu bireyin iç dünyasını anlatan bu hikayeyi izlerken yer yer sıkılacak yer yer de hüzünleneceksiniz bazen de gülebilirsiniz. Başlangıç ve son aynıdır. Nasıl ki doğum bir başlangıç ise ölüm de bir sondur. Başlangıçlar mutluluk verici sonlar ise hüzünlüdür. Esasen ikisi de aynı kapıya çıkar.  Yaşam kapısından girer ve bir süre sonra da çıkarız. Asıl yerimize döneriz. Geldiğimiz yere. Senaryosundaki bazı tekrarların hikayenin ilerlemesine ve kahramanın yolculuğuna olan katkısı görünüyor. Fakat Baki karakteri bizi hayata başka noktadan bakmaya çağırıyor. İyi bir aile, iyi bir anne, iyi bir baba ve mutlu bir çocuk yoksa bir şeyler hep eksik kalacak. O eksiklik tamamlanamayacak. Hiçbir şey tastamam olamayacak.  İnsanın zaman karş...

Aşk ve Gurur Filmi Üzerine

İMDB   : 7,8 2005/ Romantik-Dram Orijinal adı : Pride & Prejudice Yönetmen    : Joe Wright Senarist  : Deborah Moggach, Emma Thompson Oyuncular : Keira Knightley, Matthew Macfadyen, Rosamund Pike "Gurur gönül bağına atılmış bir kördüğümdür." İngiliz yazar Jane Austen'in 1800'lerin başında çıkan ve aynı adla sinemaya uyarlanan Gurur ve Ön yargı adlı eseri 2005 yılında Joe Wright'ın yönetmenliğinde gösterime girdi. Çok defa televizyona ve beyaz perdeye aktarılan eser, her defasında büyük ilgi gördü. Romanı on yıl önce okumayı denemiştim ama genç yaşıma uygun olmayışından mıdır, yoksa kötü çeviri sebebiyle midir bilemiyorum bir türlü bitirememiştim. Bu olumsuz okuma deneyimine rağmen filmi izlemeye karar verdim. İlk 15-20 dakika dans sahneleriyle geçildi. Daha sonra acaba filmin adı "Dans ve Ön yargı" mı olmalıydı diye düşünmeden edemedim. Çünkü zamanın İngiltere'sinde dans fazlasıyla önemliydi. İnsanlar dans ederken tanışma, kaynaşma, flört etme...