CİNAYET SÜSÜ FİLMİNE DAİR
İMDB PUANI: 7,3
Türk Sinemasının Tarantino'su: Ali Atay
Komedi Sinemamız Can Çekişmiyor!
İMDB PUANI: 7,3
Yönetmen: Ali Atay
Senarist: Ali Atay, Feyyaz Yiğit Çakmak, Aziz Kedi
Oyuncular: Uğur Yücel, Cengiz Bozkurt, Binnur Kaya, Feyyaz Yiğit Çakmak, Mert Denizmen, Mehmet Özgür
Tür: Polisiye/Komedi
Vizyon Tarihi: 25 Ekim 2019
Süre:1 saat 54 dakika
Türk Sinemasının Tarantino'su: Ali Atay
Ali Atay’ın üçüncü uzun metraj filmi Cinayet Süsü, seri cinayetler işleyen bir katilin peşindeki cinayet bürosu ekibinin macerasını anlatıyor. Beceriksizliği ve iş bilmezliği ile işlenen cinayetlere her anlamda uzak bir cinayet büro ekibinin maceraları eğlence ve heyecanın dozu düşürülmeden verilmiş. Ülkemizin her anlamda uzak olduğu seri katil-seri cinayet meselesi komedi unsurları ile absürt bir havada sunulmuş. Müzikleri(Barış Manço'yu anmadan olmazdı! Dönence şarkısıyla filme gizemli bir hava katmış.), oyunculukları, senaryosu, sinemasal yönü, kurgusu, görüntü yönetmenliği ile son dönemlerin en iyi komedi filmlerinden biri.
Feyyaz Yiğit’in ve Cengiz Bozkurt’un canlandırdığı karakterler komedi yükünü sırtlamışlar. Durum komedisi üzerine yoğunlaşan, içinde polisiye unsurların da yer alması ile yer yer gerilimli bir komedi filmi karşımızdaki. Feyyaz Yiğit geleceğin hatta şimdinin önemli komedi oyuncuları arasına girdi. Jest ve mimikleri ile canlandırdığı karakteri adeta yaşıyor. Feyyaz Yiğit'in canladırdığı ekibe sonradan dahil olan Dizdar Koşu karakteri, replikleriyle gerçekten boş sözler sarf eden bir suç uzmanı... Dizdar'ın sahip olduğu mesleki tecrübeyi nerede edinmiş olduğu merak konusu. Başkomiser Emin (Uğur Yücel)ona "bey" diye hitap ediyor ve Dizdar'ın ekibe katılmasını isteyen emniyet müdürü de onu basın açıklaması yapması için milyonların karşısına çıkarabiliyor. Hâl böyleyken ne dediğini bilmeyen, davranışlarını kontrol edemeyen bir insana neden böyle taltifte bulunuluyor? Anlamak güç... Burada toplumsal bir eleştiri söz konusu. Dizdar karakteri bir sistem yergisi.
Komedi Sinemamız Can Çekişmiyor!
Filmin yan hikayeleri asıl hikayeyi beslemiş. Binnur Kaya'nın hayat verdiği eşinden ayrılmış ve çocuğuyla beraber yaşayan Komiser Asuman başlı başına ayrı bir hikayesi olan ve apayrı bir filmin başrolü olabilecek bir karakter derinliğinde. Komiser Salih (Cengiz Bozkurt) gülmekten kırıp geçiren her durumdan fazlasıyla şikayetçi ve uyku sorunu olan bir karakterken Komiser Alaaddin (Mert Denizmen) ise boş ve yersiz konuşmalarıyla ekibe yaka silktiren biraz patavatsız bir rolle karşımızda.
Finali ile filmin sağlam bir temele oturduğu aşikâr. Günümüz komedi filmlerinin üç beş gömlek üstünde olan Cinayet Süsü, sosyal mesaj verme kaygısıyla da didaktik bir rotaya kaymış. Toplumun sancıyan yanlarını göstermek tabii ki sanatın ve sanatçıların tali görevlerinden biri. Ülkemizdeki sivil toplum kuruluşlarının hiçbir işe yaramadığı düşünülürse bu iş de sanatçılara kalıyor maalesef. Lâkin hayatın her alanında sembolik de olsa sanatla direnme, sosyal konulara parmak basma, hak arama, vb. mevzular varken sinemada da bunların üzerine gidilmesi "Finali kamu spotuna bağlamışlar." tepkisini boşa çıkarıyor . Yol Arkadaşım 1'de insanların doğaya verdiği zararlar nedeniyle yaşam koşulları olumsuz etkilenen fok balıkları için eylem yapılması. Recep İvedik 4'te mahalle içlerinde çocukların oyun oynayacak alanlarının kalmaması üzerine Recep'in inşaat şirketleriyle girdiği mücadele... Bu örnekleri çoğaltmak mümkünken en nitelikli işlerden en düşük profilli işlere kadar sinemada hatta sanatın her dalında toplumsal sorunlara değiniliyor.
Recep İvedik'in gişeyi adeta abluka altına aldığı şu günlerde Cinayet Süsü ile sinemanın büyülü dünyasını bizlere hatırlatan Ali Atay'a çok teşekkürler. İyi ki varsın Ali Atay!
Fragman:
Yorumlar
Yorum Gönder